الخميس، 27 نوفمبر 2008

ازيكو ياجماعة معلش المفروض النهاردة كنت هقول على الفكرة البسيطة الى هنعملها-انشالله-- كنت هقولها بعد محاضرة الانشاء وللاسف حصلت ظروف عطلتى المهم باختصار الفكرة هى اننا نبدا نعالج نفسنا بنفسنا بمعنى ان باذن الله هنعمل صندوق فى الجامع ويبدا كل واحد يكتب فى ورقة موقف حصل قدامه ضايقه جدا لدرجة انه قال احنا بقينا فين ياعالم؟!! طبعا انا مكذبش عليكوا الكلمة دى على لسانى على طوووووووول للاسف المهم مثلا كمثال يعنى الموقف اللى الدكتور شافه بعينه ان ولد بيهزر مع بنت وتطاول عليه وكدا يعنى........ نتفترض انه دا ورقة فلان كتابها وحطها فى الصندوق واحنا اختارنها نتكلم اية المفروض يحصل من ناحية كل واحد فيهم عشان الموقف دا ميتكررش وطبعا هنستشهد بحديث شريف مع شرح مبسط له فى الاول كنت احبذ ان اطبع الموضوع وحله على ورق ونوزعه بحيث تكون الافادة لجميع الدفعات السابقة واللاحقة وبصراحة كدا ياجماعة عملت مباحثات ومشاورات مع اعلى السلطات ولاقيت ان فى نهاية هتلقوا رقبتى متعلقة على باب زويلة قصدى باب القسم عمارة فحفاظا على ارواح الابرياء_ انا يعنى_ هنكتب كل اسبوع المشكلة وحلها على البلوج العظيم دا يلا بقى انتظرونا مع اول حلقات يلا ناخد خطوة للامام والله خير معين اشوفكو يوم السبت انشالله

ليست هناك تعليقات: